Alternatieven

Naast het plaatsen van een (schotel)antenne zijn er voldoende alternatieven om de door u gewenste zenders in uw taal te ontvangen. U kunt bijvoorbeeld een uitgebreider zenderpakket bij de kabelaanbieder afnemen.

Maar ook via internet zijn veel zenders te ontvangen, soms in combinatie met een decoder. U kunt hiervoor contact opnemen met een internetaanbieder zoals KPN of UPC.

(Schotel)antenne

Bij het plaatsen van een (schotel)antenne is de plek van groot belang. Plaatst u de schotelantenne in uw tuin op de grond of binnen uw balkon op een console (binnen balustrade!) dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

U dient hierbij gebruik te maken van een zogenaamd platsnoer, waardoor boren in de gevel of kozijnen niet nodig is. Het plaatsen kunt u zelf doen of laten uitvoeren. Zorg ervoor dat de schotelantenne na het bevestigen niet over de balustrade heen steekt.

Het is niet uitgesloten dat er tijdens of na het plaatsen van de (schotel)antenne schade ontstaat (bijvoorbeeld lekkage) hiervoor bent u aansprakelijk. Daarom adviseren wij u zich hiervoor te verzekeren.

De Archipel en de Nederlandlaan

Op de complexen De Archipel (Spaarndamseweg) en De Vlag en De Wimpel (Nederlandlaan) staan satellietschotels die de ontvangst van alle ongecodeerde satellietzenders mogelijk maakt. De woningen in deze complexen zijn standaard voorzien van een aansluiting geschikt voor de ontvangst van satelliettelevisie. Hierdoor is het niet toegestaan in De Archipel en in De Vlag en De Wimpel individuele satellietontvangers, schotels en dergelijke te plaatsen.

Wilt u meer informatie?

Neem dan contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer (023) 515 98 59.