Huurachterstand

Kunt u de huur niet op tijd betalen? Bel dan direct met onze Klantenservice op (023) 515 98 59. We zoeken dan samen met u naar een oplossing. Hiermee voorkomt u dat wij onze deurwaarder inschakelen.

Wanneer heb ik een betalingsachterstand?

U heeft een betalingsachterstand in drie situaties:

  1. U heeft niet genoeg geld op uw rekening. Wij kunnen daardoor de automatische incasso niet uitvoeren.
  2. Uw maandhuur staat niet voor de eerste van de maand op onze rekening.
  3. U moet nog een andere rekening van Elan Wonen betalen.

Wat gebeurt er als ik een betalingsachterstand heb?

Als u een betalingsachterstand heeft, krijgt u hierover een brief van ons. U kunt dan alsnog betalen. Doet u dat niet (op tijd?) Dan schakelen we een deurwaarder in. Houd u er rekening mee dat u dan  misschien ook incassokosten aan de deurwaarder moet betalen.

Voorkom betalingsproblemen

Bekijk de website van het Nibud voor praktische hulp bij de aanpak van uw problemen.

Betalingsregeling

Kunt u uw huur niet betalen? Dan kunt u soms een betalingsregeling afspreken. Dit betekent dat u de achterstand in delen terugbetaalt. Hiervoor moet u zich aan afspraken houden. De afdeling Klantenservice bespreekt de voorwaarden met u. U kunt uw aanvraag voor een betalingsregeling indienen via Mijn Elan Wonen.

Schuldhulp in Haarlem

Brengen schulden u in de problemen en woont u in Haarlem? Neem contact op met de afdeling Schuldhulpverlening van de gemeente Haarlem, Zijlvest 39. Zij zijn telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 10.00 uur op nummer (023) 511 42 00.

Schuldhulp in Heemstede

Brengen schulden u in de problemen en woont u in Heemstede? Neem dan contact op met afdeling Sociale Zaken van de gemeente Heemstede, Raadhuisplein 1. U kunt (023) 548 58 68 bellen. Dit kan op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur.

Zelf eenvoudig uw huurderzaken online regelen?

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden